Sunday, June 27, 2010

MY NAME IS MUFFIN


Sebelum ni aku adalah penghuni tetap lorong2 kotor di pasar.... yatim piatu xde tmpt untuk mengadu... sehingga la pada suatu hari petang Isnin 21/6/2010 datang seorang ppuan yg vogue gtu.... masa tu aku sdg menangis - lapar, sakit, takut n bermacam2 lagi perasaan... dgn mesra beliau menegur ku, "alahai comelnya, mari ikut umi balik ye..." lalu aku didukungnya dan dibawa ke kereta... anknya yg ada bersama beliau pada masa itu tersangatlah gembiranya....

Aku ditgglkan bersama anknya di dalam kereta manakala umi pergi ke pasaraya berhampiran, katanya nak beli makanan utk aku.... alhamdulillah kebetulan mmg aku kebulur ya amat.... belum lg menjamah makanan pd hari itu... Aku dibawa balik ke rumah, dibersihkan badanku yg comot.... aku diberi makan... alangkan lazatnya makanan itu, pertama kali dlm hidupku merasa makanan sebegitu lazat... terketar2 aku berjalan mengheret kaki umi terperasan kaki sebelah kanan ku tidak mampu berpijak ke lantai.... aku dengar umi berkata kpd anaknya, kaki dia cedera mgkin kena buli.....

Angah sangat syg kepada ku... mencuci muka dan mataku, menjaga makan minumku, mencuci hasil buanganku, memanjakan aku dsbnya.... Tadi aku terdgr umi dah beli shampoo utk aku... esok kalu hari panas boleh la aku mandi plak... yehaaaaaa selama ni aku x pnah mandipun, beberapa hari yg lepas Angah hanya lap2 aje dgn kain lembab.... umi kata takut aku demam... hihihi

Kini aku dh serasi tinggal di sini.... aku dh x takut lg... semua penghuni rmh ini sayangkan aku.... cuma aku cuak sikit kpd anak bongsu umi, selalu dia buli aku klu org x sedar... dia baling, dia tarik ekor n dia pukul aku.... walau bagaimanapun, aku seronok tggl di sini... semuanya cukup n aku amat2 bersyukur ke hadrat Ilahi dikurniakan keluarga baru yg benar2 menyayangiku.... hasil perbincangan keluarga baru ku, aku dinamakan MUFFIN....

No comments:

Post a Comment